måndag 20 augusti 2012

Bildmaraton från lekstugan i samarbete med Lekmer


I helgen har det pysslats i barnens lekstuga inför ett samarbete som jag har med Lekmer.se. Häng med på ett bildmaraton. 



Ett hål kapades upp i ena väggen och med lite skoltavelfärg på luckorna och korgar fyllda med naturtrogen låtsasmat trollades en gammeldags torghandel fram. 


En drivvedsplanka och en glad vimpel sätter rätta känslan. 


Här köpslås det friskt mellan syskonen.



En bra affär uppenbarligen!


Lekmer har massor utav fin nästan-på-riktigt-mat. Apelsiner, majskolvar, päron, tomater, gurkor, lök, morötter m.m. m.m


Kassaapparaten är en storfavorit.


Inte konstigt kanske eftersom det var Tildes belöning för att hon var så modig när hennes otäcka sår skulle sys. Då får faktiskt mamma stå ut med att den är av plast. Utrustad med kortdragare, blippare och mikrofon och Tilde kunde inte vara nöjdare!


Inne i stugan dukas det upp till lunch. Sallad på menyn.


Och bjuds på bästa manner.


Sallad blir man ju inte mätt på så grillmästaren fixar grillspett.


Efterrätt måste man ju ha. Lillebror svänger ihop en bananasplit. Det är så himla roligt för tillverkarna har verkligen tänkt till. Glasskulorna och den medföljande glasskopan är magnetiska och frukten är ihopsatt med kardborre som barnen kan skära i bitar med den lilla träkniven. Stora tummen upp från både stor och liten!



Och storasyster bakar kakor. Även dessa med kardborre och lite tanke. Sötaste kaffepannan står på spisen.


Kakorna packas ner i finaste matboxarna och termosarna fylls med kaffe. Lite ost och mjölk packas också ner. Nu är det utflykt och picknick på gång.



Utelådan med hopprep, kasta ring och krocket plockas ut.


Sötaste minikrocketspelet kräver en välklippt gräsmatta för att stå stabilt.



In i stugan igen!


Uppe på loftet sjungs det för full hals! Ja ni kan ju gissa att vi hade roligt både jag och barnen!

Detta inlägg presenteras i samarbete med Lekmer.se 


36 kommentarer:

  1. Så otroligt fint! En dröm för både stor o liten :)
    Hoppas du får en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Helt otroligt fint!
    Vill inget hellre än att vara barn på nytt och få leka där!
    Kram lina

    SvaraRadera
  3. Wow wow wow!!! Så sjukt gulligt! Thermosarna var ju helt underbart söta, vilken tur att min son fyller år om en månad! Sedan måste jag bara fråga var de söta stolarna kommer ifrån? Sueprfina!
    //Annette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja termosarna är helt underbart fina, kommer att bli en perfekt födelsedagspresent! Stolarna kommer från EM och heter Marcus.

      Radera
  4. Wow, vilket roligt samarbete och så himla fint ni har gjort till barnen! Jättefina grejer verkligen!

    SvaraRadera
  5. Ann-Sophie Visby21 augusti, 2012

    Jag är helt förbluffad, enormt fint, en dröm för barn, tack för en fin blogg!

    SvaraRadera
  6. Herregud, det är ju så man önskar att man var barn igen, DITT barn hahaha!! Mina barn har blivit för stora för lekstuga tyvärr, annars hade jag kapat allt på en gång ;) Fantastiskt! Och TACK för en helt underbar blogg med massor av inspiration, du är verkligen hur duktig som helst! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag rodnar lite här där jag sitter Anna =) Sträcker på mig också och säger tack!

      Radera
  7. wow, helt otroligt fint! Så roligt för barnen!

    SvaraRadera
  8. SÅ fint! Härliga bilder.

    Kram SOfie

    SvaraRadera
  9. Hej du underbara kvinna! Jag bara måste kommentera. Har följt din blogg i typ ett halvår och har aldrig kommenterat. Har bläddrat tillbaka i arkivet ett antal gånger och blir lika imponerad varje gång. Du och karln din är ju helt amazing! Vilken jäkla drivkraft ni besitter :) Och förmodligen även energi. Du hinner bygga hus, plantera trädgård, underhålla dina barn, planera middagar en hel månad framöver, blogga, inspirera. Var får du alla timmar ifrån? Jag hinner långt ifrån hälften av det du gör och jag antar att vi har lika många timmar på dygnet :p
    Hur som helst så är jag och förmodligen en hel drös med mig lyckliga så länge du hinner och orkar fortsätta blogga och sprida glädje, inspiration och tips till oss. Du är en enorm inspirationskälla för min del. Helt otrolig :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag blir alldeles rörd här där jag sitter! Och jag måste erkänna att det är rätt trist att blogga när kommentarerna uteblir. Att besöksräknaren tickar på är så klart kul det med men känns så abstrakt och overkligt, kommentarerna är vad som ger mig extra energi att fortsätta blogga så stort tack för din energiinjektion Cicci!

      Radera
  10. Oj, oj, oj, vad mycket inspiration, helt fantastiskt! Trots att vi är mitt uppe i vårt husbygge så känner jag nu att det vore roligt att göra om barnens lekstuga lite :)

    /Cecilia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är man mitt uppe i ett husbygge så kan ett lekstugebygge eller annat sidospår vara precis vad man behöver. Så kör säger jag!

      Radera
  11. Vad härligt det ser ut!! Massor av godsaker. Kan tänka mig att barnen trivs.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Gissar att det var svårt att få barnen att komma in å äta. Härligt värre.
    Kommer säkert ha grannskapets alla ungar på besök långt in i oktober. Himla fint!! :)

    SvaraRadera
  13. Men himlar vilken fantastiskt läcker affär! Förstår att barnen trivs där.
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  14. Helt FANTASTISK!! Herlig inspirerende innlegg☺

    SvaraRadera
  15. Å så underbart fint! Du är en så stor inspirationskälla!

    SvaraRadera
  16. Guuud så fin! Har själv byggt en lekstuga nu i sommar. Men hur har du gjort de svarta tavlorna på dörren? Är det mdf som är målad med griffelfärg, eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästan precis så. Plywood + griffelfärg.

      Radera
  17. for en drøm av en hage og lekeområde.
    heldige unger :)

    kram från
    Åpent^hus

    SvaraRadera
  18. Hej och tack!
    För inspiration och frikostighet i era projekt. Har många gånger funnit inspiration och vägledning genom din blogg!
    Har aldrig tidigare kommenterat, men jag har visat bloggen för alla jag känner!

    Detta var bara så rätt för oss som i sommar bl.a. Fixat dotterns lekstuga! Måste fråga, lådorna på framsidan av "affären" har ni gjort dem, eller är de oxå från lekmer?

    Varma hälsningar Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh du anar inte hur glad jag blir att läsa detta! Tack, tack och åter tack för en dunderpepp Malin!

      Nej lådorna är inte från Lekmer utan de kommer från EM här i Umeå och finns även i vitt.

      Radera
  19. Finaste, sötaste, häftigaste lekstuga jag sett. Din blogg ger så mycket inspiration, tack för att du delar med dig av allt fint! Mvh Lotta

    SvaraRadera
  20. Får vi komma o köpa lite salladslunch ?? =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart! Ni är välkomna när som helst!

      Radera
  21. Jag säger bara WoW!! För mig som går i lekstugetankar var detta farligt.. :) hur fint som helst!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  22. Himmel ändå vilken inspiration! Underbart :)

    SvaraRadera
  23. Otroligt fin lekstuga, måste var en dröm som besannats för dina små! Förstår att ni måste ha slitit en del för att få till denna, är oerhört imponerad. Bilderna går som vanligt rakt in i inspirationsmappen. :)

    SvaraRadera
  24. Kjempeflott lekestue og butikk! Får selv lyst til å leke der ;)

    SvaraRadera

Annonser: