tisdag 26 juni 2012

Tävling med Nordic Design Collective


I samarbete med Nordic Design Collective kan jag idag bjuda er på en härligt sommargrön tävling. Hos Nordic Design Collective som är Sveriges motsvarighet till Etsy hittar du handplockade produkter från en rad spännande nordiska formgivare. I potten ligger en illustration från Axel&Berg (värde 350 kr), en bricka med spetsduk från Brusewitz Design (värde 395 kr) och ett armband Trassel i valfri färg från Erika Tubbin (värde 349 kr). Allt du behöver göra för att delta är att svara på dessa frågor i kommentarsfältet. Har du ingen blogg går det lika bra att bara ange din mailadress. Tävlingen avslutas den 3/7 kl 24.00 . 
Lycka till!

1. Vilken är din favoritformgivare på Nordic Design Collective, motivera kort varför.
2. Vilken typ av produkter skulle du vilja se mer av?


Tävlingen är avslutad! Vinnare meddelas inom kort!

Ev. vinstskatt betalas utav vinnarna. De tre vinnarna utses av Nordic Design Collective.

Translation: Giveaway for my Swedish readers.

20 kommentarer:

  1. Min favorit blev nog Anneco design eftersom jag gillar det nordiska och framför allt björkmotiv.

    Mer tyg på metervara vill jag ha!

    Min mail är pia.kollberg@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Jättesvårt att välja men JohannaN gör ju helt underbara smycken!

    SvaraRadera
  3. Kiss a frog blev en omedelbar favorit, handgjorda smycken i tjusiga färger, speciellt de olika blå färgerna i både läder och glaspärlor! Jag skulle också vilja se mera textil, på metervara, handdukar eller påslakan!

    SvaraRadera
  4. Jag måste säga Fröken Smart för hennes produkter gör vardagen både smart och fin, Samlaren var ju toppen, ska genast handla, för då får jag äntligen lite ordning i handväskan.

    Jag skulle vilja se mer strumpor och kläder både till honom/henne och barn!

    /Jessica
    jessica_hellstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Sofie Rolfsdotter, utan tvekan. Hennes förmåga att använda massvis med tunna streck för att sätta fantasi på pränt gör hennes illustrationer oemotståndliga och till "must have" i varje rum hemma!

    SvaraRadera
  6. Så fort jag såg Axel&Bergs gröna tavla (som du har här i inlägget) tänkte jag Svenskt tenn. Jag har underlägg från svenskt tenn i samma härliga gröna färg. Mer grönt åt folket!

    Jag skulle vilja se köksredskap i trä eller emalj. Det är jag väldigt förtjust i just nu. Klassiker som är så snygga!

    SvaraRadera
  7. Vilken toppensida... Den har jag bokmärkt (precis som din blogg :) jag röstar på Emelie Ek Design även om valet var mycket svårt! Jag gillar dock hus och jobbar med det både privat och i jobbet.
    I övrigt gillar jag tyger. Så lätt att köpa en bit och tillverka det man vill, tavlor, kuddar, krukor...
    /Johanna Söderholm
    www.husetihorn1.blogspot.com (Johanna.m.soderholm@gmail.com)

    SvaraRadera
  8. Jag blev genast förtjust i Sofie Rolfsdotters underbara illustrationer, otroligt härliga och färgstarka precis i min smak!

    Trikåtyger i grafiska mönster är något jag saknar. Syr mössor och letar ständigt efter nya, snygga tyger som passar både små & stora.

    SvaraRadera
  9. 1. Vilken är din favoritformgivare på Nordic Design Collective, motivera kort varför.

    Bästa Erika Tubbin
    med stil så fin
    har rätta trasselkemin!
    Får ett lyckogrin
    av denna designvitamin!

    2. Vilken typ av produkter skulle du vilja se mer av?

    Liten Skär & co på www.brokiga.se
    vill på NDC såklart också va´ me!
    Finns det plats för det lite tokiga
    gör då plats för underbara brokiga!

    Hälsningar
    Marianne
    konvalj1@passagen.se

    SvaraRadera
  10. Axel & Berg gör helt underbara illustrationer och fotografier. Blev så kär i en illustration så den köpte jag i börjasemesterpresent till mig själv!
    Jag skulle vilja se mer nätta och lättfraktade möbler.

    katarinaaronsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. 1. Vilken är din favoritformgivare på Nordic Design Collective, motivera kort varför.

    Bästa Erika Tubbin
    med stil så fin
    har rätta trasselkemin!
    Får ett solskensflin
    när jag ser magin
    hos denna designvitamin!

    2. Vilken typ av produkter skulle du vilja se mer av?

    Liten skär & co på www.brokiga.se
    vill såklart på NDC också va´ me´!
    Finns rum för det rara, smått tokiga
    gör då plats för underbara Brokiga!

    Hälsningar
    Marianne
    konvalj1@passagen.se

    SvaraRadera
  12. Min favoritformgivare är definitivt Sofie Rolfsdotter på grund av hennes sköna illustrationer, både humoristiska och med en skön färgskala. Det finns många godbitar som man skulle vilja ha på väggen, men två av dem som jag fastnat specielt för är "Grumpy owl" och "for what it´s worth".

    Jag skulle vilja se mer på textilsidan; mer roliga och färgstarka kuddfodral, mattor, tyger osv men kanske också större valmöjligheter att få exempelvis sitt favoritmotiv (ex. "Grumpy Owl") tryckt på en handduk eller som tapet...

    MVH/ Linda Holmlund
    lindaholmlund79@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Hejsan! Jag bara älskar johannans nordisk inspirerade smycken. Det jag skulle vilja se mer av är designade stolar. Stolar är för mig design i sin klaraste form

    Med vänlig hälsning, Eva

    stormer_n80@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. haha jag kommer på mig själv hur jag tittar in på din blogg flera gånger per dag för att jag bara älskar den :). Glad sommar /Karolina

    SvaraRadera
  15. Hejsan
    Att välja ut en produkt är som att be ett barn välja en sort i godisaffären. Eller be mig :)
    Jag blev totalt störtförälskad i brickan med fåren därför att den påminner mig om ställen på jorden som bjuder på skönhet och vila. Som Öland, Gotland och Yorkshire.
    Jag skulle gärna se mer av fotografier.
    Lycka till med barn som vill och kan. Minns tiden och den var jobbig men otroligt rolig.
    Hälsar
    Lena i Kalmar
    lena.idbrant@telia.com

    SvaraRadera
  16. Hejsan,

    Tack för en underbar och inspirerande blogg!

    1. Alla formgivare har jätte fina produkter, så att välja en favoritformgivare är svårt. Joakim Thedins inredningsprylar är fina, stilrena och enkla. Gillar speciellt Thedins prylar i trä. Älskar också Silver och betongs silversmycken, Erika Tubbins Trassel-armband och Anneko designs färggranna grafiska motiv på kort, brickor och häften!

    2. Mera fina tyger, svala & skandinaviska möbler och svartvita fotografier skulle jag gärna se ännu mer av :-)

    Ha en skön sommar!
    Nora i Helsingfors

    SvaraRadera
  17. 1, miniandmono. Saker man nästan måste bli glad av :)
    2, textilier av alla slag och lampor. Båda är saker jag är väldigt svag för.

    SvaraRadera
  18. Hej!

    1: Gillar verkligen Emelie Ek design, hennes ursnygga husbrickor, och även kopparna..

    2: Vill först och främst tipsa Emelie Ek, om att ett Visby motiv, skulle göra sig
    väldigt bra på en bricka! Sen rent allmänt så gillar jag om fokus hamnar lite
    mer på återbruk och ekologi bland alla formgivare.

    He det så fint önskar Marie L-M
    ragna_marie@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. Hej, kul att hitta hit!
    1. Min favorit är absolut BRUSEWITZ DESIGN eftersom de kombinerar ett gammalt hantverk (virkade dukar) med nåt användbart - t.ex. brickor - så gissa vad jag vill vinna ;)
    2. Alltid roligt att se hur kreativa människor använder sig av textila uttryck, eller gör nya saker med det gamla som detalj/teknik/inspiration.

    SvaraRadera
  20. Menar du att man ska lyckas hitta EN favorit? Det mina favoriter har gemensamt dock är att de alla gör grafiska affischer som nästan är uttjatade men jag älskar dem lika mycket (om inte mer) för det. Ita Design, Axel & Berg och Caro-lines är tre som lyckas riktigt bra.

    Det jag saknar på sidan är mer kläder; t-shirtar med bitska fraser och roliga mönster.

    SvaraRadera

Annonser: