söndag 17 juni 2012

Bookbinders Design + Mini Empire


Jag förälskade mig som ni kanske minns i Jenny von Döbelns illustrationer nere på Formex i början utav året och när sedan en förhandstitt på nya designsamarbetet mellan Bookbinders Design och Jenny von Döbeln/Mini Empire damp ner i brevlådan för ett tag sedan blossade kärleken upp på nytt. Det är något magiskt och rofyllt med de små djuren som jag bara älskar och tillsammans med den lyxiga vävramen träffar den mig rakt i hjärtat. Ramen matchar förövrigt den mintgröna möbeln i Ws rum nästan läskigt väl. Kollektionen heter Dalecarlia, som är engelska för Dalarna och innehåller posters i två storlekar, fina vikta kort och magnetiska bokmärken och kommer att dyka upp i Bookbinders butikerna den 25:e juni och i webshoppen redan i morgon. Spana in säger jag!


Vi har verkligen inte mycket kvar att fixa på Ws rum innan jag kan börja inreda men så länge vädret tillåter utomhusarbete så är det stenknackning vi ägnar oss åt. Helhjärtat. I snigelfart. Men det kommer nog en regnig dag snart och då ska jag måla, måla, måla för att kunna hänga upp posters, krokar och annat piff som ligger startklart och väntar.

Translation: New collaboration between Bookbinders Design and Jenny von Döbeln/Mini Empire. 

6 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, de är underbara de där trycken. Och i den där ramen blir det perfektion. Låter skoj med ditt barnrumsfix, det finns ju inget roligare än att inreda ett barnrum! Av bilderna att döma kommer det bli toksnyggt! Väntar på bilder sen!

    SvaraRadera
  2. Vill se mera mera mera! Jag är så nyfiken på rummet! Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Väldigt fina illustrationer och jag tokgillar den gröna färgen!

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det något magiskt över hennes illustrationer! Har också tavlan här hemma och vi är inte riktigt överens minifolket och jag om var den ska få ta plats :)

    SvaraRadera
  5. Jättefin illustration och fin färg på ramen. Det blev en kul kontrast. Såg att ni har och göra, det var inte några enstaka kassar ;))

    Fin sommar önskar jag dig! Lycka till med projekten nu. Kikar förstås förbi och kolla hur det går ;)) !!!
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  6. Hi,

    Nice article, thanks for sharing your thoughts, this article is very help full for me and my friends.

    Thanks
    Divansoffa

    SvaraRadera

Annonser: