söndag 10 juni 2012

Badrummet före & efter


En ny före/eftervinkel från badrummet. Vår badrumsmöbel får jag många mail om och det är egentligen en buffé som vi har tagit av benen på och hängt på väggen i stället. Funkar ypperligt och är betydligt billigare än en badrumsmöbel. Då vi inte hittade någon spegel i lämplig storlek och modell så måttbeställde vi spegelglaset hos glasmästaren och byggde ramen själva. Två av många lösningar i huset där vi sparat in pengar utan att ge avkall på vad vi vill ha. Så dagens tips; fastna inte i standardlösningarna!

Translation: Before and after from our bathroom.

12 kommentarer:

  1. Det var ingen dålig skillnad. Det vart riktigt fint.

    SvaraRadera
  2. OMG, ni har verkligen gjort ett sånt otroligt bra jobb med huset....det är- to-die-fore!!!!
    Jag dog en smula nu när jag såg toaletten ;)
    Föresten är din köksträdgård "guiden" för hur min egna ska bli i sommar =)

    Ha en strålande vecka!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. hei K
    så fint
    vi renoverar et hus från 1966 just nu
    skal velje kaklor
    hvilka er dina? hadde varit jättebra om du kunde svara og tipsa meg inne på min blogg!!

    hilsen Åpent^hus

    SvaraRadera
  4. Wii! Badet deres er virkelig kjempeflott!
    Inspirerende : )

    Fin mandag til deg : )
    Klem Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Vi hittar inte heller någon spegel som passar till vårat badrum så vi tänkte också beställa hos glasmästaren! Den är väldigt snyggt hos er.

    SvaraRadera
  6. Så himlans tjusigt:) Gillar väggen mellan toa och dusch!

    Ha en finfin vecka,
    Rebecca

    SvaraRadera
  7. Verkligen ett inspirerande badrum, det är super fint! Smart och hitta nya användningsområden på ett sideboard. Jag tror att det är viktigt och inte spara in på känslan av sitt hem, utan man ska sträva efter att uppfylla sin vision så bra som möjligt. Det ska ju inte bara vara snyggt och titta på, det är en själv som ska leva med det i många år. :)

    Vi håller själva på och renoverar för fullt, totalrenovering kallar vi det för men den är betydligt mindre än ert otroliga jobb. Det måste man ge cred för! Fatastiskt starkt gjort och orka med!

    Kram Carolina

    SvaraRadera
  8. det där kallar jag bra jobbat ;)

    SvaraRadera
  9. Det är en sån galet fin renovering ni har gjort! Kan inte sluta titta och inspireras... Tack för att du delar med dig av er resa!

    Kram
    Sophie

    SvaraRadera
  10. Verkligen jättefint badrum. Ger mig mycket inspiration till mitt eget som är på gång.
    Undrar vad du har på väggarna i handfat och wc-delen. Tycker mig inte se några plattor.
    Är själv sugen på puts eller liknande.
    Jätteglad för svar.

    Ha en underbar sommar!
    Therese

    SvaraRadera
  11. Vad fint ni har det! Vet du nån bra butik med badrumsgrejer i umeå? Letar ett handfat att sätta på bänkskiva och kakel/ matta men håller på bli galen, allt finns på nätet men inget i affärer!

    SvaraRadera
  12. Ni har verkligen gjort ett jättefint jobb med ert hus! :-) Väldigt inspirerande. Får man fråga var ni hittat sideboarden?

    SvaraRadera

Annonser: