torsdag 9 februari 2012

Stockholm Furniture & Light Fair


Kanske var det alla godsaker det bjöds på ute på mässan. Kanske var det en överdos av intryck. Jag vet inte men något var det, för de bilder jag tyckte att jag fotade finns inte i kameran... Jag lär av erfarenheten till nästa gång och tipsar er att kika in hos proffsiga Frida om ni är intresserade av fler bilder från mässan. Men här kommer lite av vad som faktiskt fastnade i min kamera.


Det tidlösa. Dörrmattan från Byarums bruk är absolut ingen nyhet, den har funnits i 10 år och har stått på min önskelista nästan lika länge. 7kg sandgjuten aluminium sliter man inte ut i första taget. 


Det lekfulla. Cafét i A-hallen hade i år designats utav Fredrik Färg och gick under namnet 'Beyond Coture'. 



Det svensktillverkade. Svenskt genuint hantverk med fina detaljer och Svanenmärkning från Mind


Det bortglömda. Kork, marmor och terrakotta de bortglömda materialen som gör comeback. Här i form av Nevvorks lampor.


Det aktuella. Papper och pasteller.


Det miljövänliga. Vinnaren av Green Furniture Award, Jan Lampeis 'Jar lamp' av blästrade återvunna glasburkar.


Det geometriska. Trianglar, romber och pyramider. Här Abstractas ljuddämpare Bitc. Tänk vad underbart om fler offentliga miljöer inreddes med ljusabsorbenter, nu när det finns så mycket snyggt att välja på.


Det prisade. Stolen som fick Elle Interiörs designpris för bästa utemöbel. Kanske inte ser så ut men den var, superskön att sitta i.

Pressbilder fick jag med mig i kilovis så fler inlägg om vad som fångade mitt intresse på mässan kommer. 

5 kommentarer:

  1. Jättefina bilder från mässan!! Fast jag gillar bäst alla dina fina före & efterbilder från erat fina hus! Det är värsta drömvillan!!

    SvaraRadera
  2. Fikat på första bilden såg så galet gott ut att jag förstår om fotona försvann. Jag hade nog hängt endel vid den buffén ;-)

    SvaraRadera
  3. Attans, jag har varit med om det själv. Ett tips är att ha med datorn till pressrummet och kolla av minneskortet regelbundet så att man är säker på att få med alla vinklar, att inställningarna funkar och att man får till vitbalansen. Next time! Men jag tycker det du vista ser toppen ut.

    Tack för länken och ha en fin helg!

    kram
    Frida

    SvaraRadera
  4. Dörrmattan är en "vill ha" även hos mig:)

    SvaraRadera
  5. Gillar "Jar Lamp", snygg!

    SvaraRadera

Annonser: