tisdag 21 februari 2012

Hemavan i mitt hjärta!


Jag känner mig fulltankad med energi efter vår långhelg i fjällstugan. Medan snöovädret rasade hemmavid så bjöd Hemavan på finfint fjällväder, temperaturer strax under nollan, solglimtar, mestadels vindstilla och uppehåll. Tack för det vädergudarna! I dagarna fyra har vi njutit av skidåkning, skoterutflykter, fjälluft, och stugmys vilket verkligen gör underverk för själen.


Stugan är liten, sned, vind, gammal, sliten och en riktig orgie i mönster men det är något väldigt tillåtande och avslappnande med den just därför. Så även om vi har planer på att bygga om och bygga ut stugan så njuter jag av den precis som den är nu. För i stugan är det verkligen lätt att bara vara. 


Men att bara bara vara har vi lite svårt för så den lilla sovstugan har gått från faluröd till järnvitriol, från krusidullig till avskalad och framförallt från oisolerad till isolerad. 

10 kommentarer:

  1. Just den färgen vill jag ha på en sommarstuga! Järnvitriol, tack.

    SvaraRadera
  2. Väldigt fint ljus i de översta bilderna:)

    Hoppas du har en fin semmeltisdag:)

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! Jag har lekt lite med vintage filer på befunky.com

      Radera
  3. Fläkten känner jag igen, den fanns i vår sommarstuga innan den helt la av. Kul att se känna "aha just det" även om det bara gäller en fläkt:)

    SvaraRadera
  4. Åh vilka härliga bilder! Vi har stuga i Joesjö(mellan Tärna och Hemavan)och ska dit vecka 14 med hela familjen.Då hoppas jag att även vi ska ha tur med vädret :-) Det är så underbart att vara i fjällen!

    SvaraRadera
  5. Underbart att läsa om Hemavan, även om jag bor i skåne så åkte min familj ditt i massa år för att åka skidor! Fantastiskt vacker miljö där uppe!

    SvaraRadera
  6. Härligt! Vi drar till Dalarna på torsdag för att ha sportlov. Sambon, svärmor och M ska åka kortvasan på fredag. : )

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Järnvitriol är så snyggt. Det ska vi ha på vår fasad också på vårt kommande hus!

    SvaraRadera
  8. så härligt! Precis som det ska vara i en stuga!

    SvaraRadera
  9. woaw..vilken förvandling..bra jobbat

    SvaraRadera

Annonser: