torsdag 17 november 2011

Himmeli

Eget kollage med bilder från AM Radio

Himmeli är ett gammalt finskt hantverk som har hamnat i rampljuset, tekniken går ut på att man binder samman ihåliga rör till geometriska figurer med hjälp av tråd. Just dessa geometriska mobiler finns att köpa i Etsyshoppen Am Radio och kostar från dryga hundringen och uppåt beroende på storlek. Helt underbara är de och åker direkt upp på min önskelista. Jag har också hört viskas att dessa godingar kommer att finnas i Lotta Agatons shop som öppnar snart. Men vill man göra själv så finns en liten guide här och sedan är det bara att googla 'himmeli' för inspiration.


Men vår egen "himmeli" är minst lika magiskt vacker och denna utsikt kunde jag njuta av häromdagen då dimman låg tät över en spegelblank älv. 

8 kommentarer:

  1. Visst är de fina!! Gjorde också ett inlägg om dessa häromdagen. Så snygga!

    SvaraRadera
  2. Jisses vad vackert! Mmm... Balsam för själen.

    kram Emelie

    SvaraRadera
  3. Underbart fint!!! Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Men vilken vy ni har... Själv växte jag upp i Norrland med utsikt över älven och ibland kan jag längta ihjäl mig efter det. Såååå vackert! När sedan islossningen sker hör man älven sjunga... Suck!

    Ha en superskön fredag, själv ska jag stå på marknad och kränga kransar hela helgen. ;)

    / Anna

    SvaraRadera
  5. Mycket trevligt, tack för att dela.

    SvaraRadera
  6. Dessa himmeli:n gjordes förr i tiden av halm och strån. Visst är de fina! Kommer ihåg att det hängde en stor himmeli i min moromors kök under juletiden för länge sedan. Tack för fint inlägg!

    SvaraRadera
  7. Magiskt! Lite tända ljus på frukostbordet och mogonen är fulländad :-)

    SvaraRadera
  8. Ni bor så vackert! Förstår verkligen att ni såg huset potenial!

    Julbocken var urläcker! Du är fantastisk!

    SvaraRadera

Annonser: