lördag 12 november 2011

Helgens projekt!


Tusen, tusen tack för alla fina ord om vår hallmöbel, jag uppskattar det något alldeles enormt ska ni veta! Tack! Verkligen. Tack! 

I helgen jobbar vi på uppe i vardagsrummet där golvet nu är förstärkt, förberedelserna för golvvärme i full gång och ytterväggarna har klätts med vindpapp. J och lilla T åkte precis för att köpa regelvirke så dagens projekt för J blir att regla väggar och tak medan jag och lilla T tänkte snickra ihop en stomme till en julbock (en sådan som man har ute och klär med granris) och baka lite pepparkakor. Handla hem lite grejer för en riktigt smarrig farsdagsfrukost står också på vår to-do-list och att starta farsdag med amerikanska pannkakor har blivit något av en tradition hos oss. Hur firar ni far?

9 kommentarer:

  1. Hittade hit i dag. Vilken härlig blogg du har. Inspirerande och väldigt vackra foton.

    SvaraRadera
  2. De där skenorna till golvvärmen känner jag igen. : ) Tänk vad man glömmer fort hur det var innan allt var klart.

    Vi firar inte direkt far och morsdag. Ringer hem och säger grattis och barnen ritar väl något fint.

    Ha en toppen helg.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Tradition är att pappan i det här huset får kaffe och snus i present. När äldsta dottern var lite funderade hon på vad hon skulle köpa och jag sa att hon fick fundera på vad pappa tyckte om. Snus och kaffe alltså! Ha en bra fars dag!

    SvaraRadera
  4. En riktigt snygg hallmöbel och en fin blogg du har :)

    Vi firar inte fars dag av lite olika orsaker, men mest pga av viss frånvaro av fäder.

    SvaraRadera
  5. Roligt att se att det är fler som väljer att lägga plank när man använder sig av golvvärme.

    SvaraRadera
  6. Det låter som en bra tradition, vi har ingen egen så jag kanske själ den rakt av :)

    Hoppas ni får en fin söndag!

    SvaraRadera
  7. bästa av online-filmen webbplats för Skandinaviens http://www.nordic-tv.com

    SvaraRadera
  8. Det låter som att ni hade en riktigt trevlig dag där, fyllt av kreativitet och härligheter!

    SvaraRadera
  9. Karolina vilken härlig blogg.
    Jag fastnade först för din (som det ser ut) enkla påskkrans som ändå är så underbart dekorativ.
    Men nu har jag suttit här betydligt längre än jag borde....
    Rekommenderat dig på min blogg.
    Hoppas det är ok!

    Allt gott till dig!

    SvaraRadera

Annonser: