fredag 18 november 2011

En dag i bagarstugan!


I dag har jag spenderat större delen utav dagen med min fina vän M i hennes föräldrars bagarstuga. Nybörjare som vi båda är så tog det ett tag innan vi fick in tekniken men det är lite utav tjusningen också att testa sig fram till det perfekta brödet tycker jag. Mysigt till tusen har vi haft det och nu kan vi njuta av hembakt tunnbröd och hällakaka på julbordet, om det finns något kvar då vill säga för det är försvinnande gott! En skön kväll till er alla nu blir det fredagsmys här hemma!

12 kommentarer:

  1. Åh vad underbart att ha en vän med egen bagarstuga!!! Vi brukar baka tunnbröd utomhus på sommaren med bakplatta men det är ju inte riktigt samma sak...

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Åh, det lät gott! Mysigt att baka tillsammans också.
    Ha en toppen helg!

    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Oj så mysigt. Jag har aldrig bakat tunnbröd, men jag äter det väldigt gärna!! Trevlig helg. Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Åh va mysigt! Vilka fina bilder! Ha en mysig helg!

    SvaraRadera
  5. Bagarstuga... det skulle man vilja ha en!

    SvaraRadera
  6. åh vad jag fick en enorm längtan efter att baka i bagarstuga. Tack för fina bilder :)

    SvaraRadera
  7. Ja det var himla mysigt! Vi får göra om det till våren igen. Det hårda tunnbrödet blev godast tycker jag. Fina bilder! Nästa gång måste vi ju även fota bagerskorna själva ;-)

    SvaraRadera
  8. Å vad det ser mysigt ut! Gott också! Härligt att ha en vän att baka tillsammans med, det blir ju så mycker roligare då!
    Kram, Marita

    SvaraRadera
  9. Och bilderna sprider en härlig julstämning !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  10. Vad gammeldags med bagarstuga. Det lät verkligen urmysigt!

    Ha det fint

    SvaraRadera
  11. Det ser ut som ni hade en alldeles magisk dag i den miljön. Så mysigt att göra en sån sak tillsammans. :) Kul att ha i minnesbanken!

    Trevlig söndag!
    kram

    SvaraRadera

Annonser: