måndag 14 februari 2011

Rum för gröna fingrar!



Idag visar termometern -32 grader och sommaren känns långt borta men solen skiner och med den sätts vårkänslorna ändå igång! Våren har för mig kommit att förknippas allt mer med odling och växter och jag har två utrymmen här hemma som jag ska få ägna helt åt detta nyväckta intresse - ett i källaren och ett i garaget. Jag ser framför mig härliga planteringsbord, hyllor, krokar och lådor där var sak har sin plats så att allt blir överskådligt och lättillgängligt. Tänk så härligt att allt bara står där uppdukat och väntar när andan faller på att sätta om en blomma, så frön, binda en krans eller göra en dekoration!

13 kommentarer:

  1. Men fy. Här är det "bara" -19 just nu. Det är både raggsockar och tofflor på!
    Ha en fortsatt trevlig hjärtekväll!

    SvaraRadera
  2. Usch här sitter jag och huttrar. Här i Skåne är det storm och några ynka minusgrader men absolut inga 32 ;)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ni har verkligen ett fint hem, men jag har ändå en fundering, och jag tror inte att jag är ensam. Ni säger att ni är amatörer och att ni gör allting själva. I en intervju i vk säger ni även att ni inte har en enda debiterad timme förutom för bergsvärmen. Så, min fundering är; menar ni att ni gör all vatten och el själva? Så vitt jag vet måste man ha anlita aktoriserade elektriker och rörmokare för att vara säker, och även ur försäkringssynpunkt. Så, har ni verkligen gjort allt sånt själva? Eller sätter ni allt ert hopp på att inget kommer att hända med erat hus?
    Än en gång, ni har gjort ett enastående jobb, jag är verkligen OTROLIGT imponerad!

    SvaraRadera
  4. God morgon!
    Våra futtiga minus 3 känns som ingenting i jämförelse. Rejäl blåst till dock:-)
    Låter underbart med planeringsbord och odlingar osv. Bara längtar efter den säsongen nu! Fina bilder också!
    Ha en bra dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Fanny: Vi har turen att ha släkt och vänner som har kompetens!

    SvaraRadera
  6. Här är det kallt också, men inte -32, jag hoppas också att våren kommer snart. Vilken trevlig blogg, första gången jag är inne.

    Kram Helena.

    SvaraRadera
  7. åh, inspirationen blir ju nästan galet påträngande... iallafall för någon som inte har något hus alls... än... :-) men jag hopaps du tar det som en komplimang att jag länkar till dig och fortsätter att följa din blogg, fortsätter att inspireras och samla idéer till den gången jag själv ska fixa, trixa ihop mitt drömhus!

    SvaraRadera
  8. Låter härligt! Har gott om utrymme nere i ladugården, men där är ju så himla kallt! Har en liten, liten trädgårdsbod i det gamla mjölkrummet, utan belysning och värme... och förstås alldeles för liten! Dessutom har sambon målat en varningstriangel på dörren?!? VAD menar han med det?!?
    Kram

    SvaraRadera
  9. -32 grader?? herregud.. det är ju rena rama istiden..brr.. :)
    vi har -3 grader & jag fryser av det! men solen skiner & det hjälper en på traven med väntan & längtan efter våren..

    Bilderna var inspirerande & visst vill man komma igång så fort som möjligt med trädgårdsbiten!

    Kram på dig & ha en fortsatt fin dag!

    Tiina

    SvaraRadera
  10. Jag älskar grónska, det kan man verkligen bli lycklig av!! Usch vad kallt, hoppas det blir lite varmare snart!! Hur g`r det med lillen, är han pà G? Kram

    SvaraRadera
  11. Vad mycket härligt du ser framför dig :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera
  12. Hej och Tack för ditt snabba svar på min blogg. Jag får väl köpa lådorna på Toys R Us istället!!
    Kram

    SvaraRadera

Annonser: