söndag 14 november 2010

Fars dag!


Fars dag till ära fick sambon njuta av sovmorgon medan jag stekte amerikanska pannkakor till frukost! Jag serverade med hallon, banan, råsocker och chokladsås (!) ibland kan man strunta i att allt ska vara så nyttigt tycker jag! Tyvärr var det slut batterier i kameran så mina pannkakor hann ätas upp inan jag hann föreviga dem. Det här receptet gillar jag, det är enkelt och blir gott!

Det här behöver du:

2,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
1 msk strösocker
2,5 dl mjölk
2 msk smält smör + smör till stekning
1 ägg

Så här gör du:

Blanda ihop de torra ingredienserna, vispa sedan i mjölk, smält smör och till sist ägget. Stek pannkakorna i lite smör, smeten räcker till ca 10 pannkakor. När det börjar bubbla på översidan är det dags att vända.

2 kommentarer:

  1. Åh det låter riktigt smaskigt! Hoppas att ni får en fortsatt msyig söndag & farsdag! KRAM

    SvaraRadera
  2. Testade receptet i helgen och åh så gott det blev och väldigt uppskattat av både barn och make!

    SvaraRadera

Annonser: