tisdag 27 juli 2010

Lekstuga


I år blir det inget lekstugebygge men till nästa sommar när skruttan fyller 3 år har vi tänkt försöka snickra ihop en lekstuga åt henne. Jag minns själv hur magiskt det var med lekstuga och hur många timmar man kunde spendera där i sin egen lilla värld. Sen ska jag inte sticka under stol med att jag skulle tycka att det vore fantastiskt kul att få bygga och inreda en liten lekstuga =) Den här bilden från Elegant Playhouses har hamnat i inspirationsmappen och minus lite lullull så skulle jag kunna kopiera en hel del till vårt bygge.

Fler inspirationsbilder hittar du hos bland andra Lilliput Playhomes och Posh Tots.

17 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk lekstuga!!!! Om jag hade en liten flicka skulle jag också kunna tänka mig en sådan! Nu har jag ju en 3-årig liten pojke som vill ha något lite mer "tufft", så en riktig trädkoja kanske skulle vara någonting hemma hos oss?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Förra sommaren skrev jag om lekstugor här:
    http://langborgsullevidal.blogspot.com/2009/06/en-lekstuga-for-alla.html

    Det finns väldigt många idéer!

    Kram Helene

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar liten lekstuga. Den vill nog varje liten tjej ha.
    Ha en fin vecka.

    SvaraRadera
  4. Vilken superfin lekstuga!!! Verkligen en flickdröm!! Tänk om man hade haft en sådan när man var liten....Det bästa jag visste var att åka till min moster och morbror som hade en lekstuga på sin tomt. Min kusin var mycket äldre än jag så hon lekte inte längre där, så jag fick husera där inne precis som jag ville!! Hur roligt som helst!
    kramar, Marita

    SvaraRadera
  5. Ja... ta bort lite pynt så är den faktiskt lika maffig som erat hus! =)

    SvaraRadera
  6. wow vilken fantastisk lekstuga : ) hälsningar Sofia

    SvaraRadera
  7. Oj! Ja hade man en sån lekstuga på tomten skulle man inte kunna låta bli att lägg sig i leken antar jag...
    :)
    Superfin!

    SvaraRadera
  8. oj vad fin! Kan tänka mig att ert kommande bygge blir minst lika bra! Här köpte vi en begagnad lekstuga och skulle fixa till, men det har fortfarande inte blivit av... :(

    Ha en bra dag!

    kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. ÅÅhh så roligt!!! Skulle också vilja bygga en lekstuga och inreda... Även fast jag inte har några barn och bor på 50 kvm inne i stan... Men någon gång i framtiden kanske?? Då skulle jag också bygga nått liknande den du visar på bilden... Vilka möjligheter!

    Kram Patricia

    SvaraRadera
  10. Sååå jättesöt liten lekstuga! Min dotter har blivit lite äldre så för oss är det inte aktuellt att skaffa någon. Den du visar är ju helt underbar!

    Kramizar och trevlig helg!

    aka

    SvaraRadera
  11. Ojoj vilken lekstuga! Helt fantastisk, tänk om man hade haft en sådan att inreda när man var liten :-)

    SvaraRadera
  12. Hej !
    Det är en väldigt inspirerande lekstuga det där ! Undrar om det finns i modell XL ??

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  13. Vilken dröm att ha en sådan! För både mamma och lillskruttan! Det är så kul att fixa iordning och shoppa riktiga koppar mm på loppis...sen känns det lite trist när sandkakor bakas i spisen och över hela golvet bara!! Kram C&M

    SvaraRadera
  14. Oj, vilken fin stuga! Eller herrgård kanske man ska säga :) Den hade inte jag tackat nej till som liten tjej.

    Jag undrar vad du använde för att avgränsa odlingsbäddarna i din otroligt fina köksträdgård? Såg den i tidigare inlägg och vi letar efter något att avgränsa en grusgång och gräsmatta med. Vi behöver hjälp...

    Kram Annika

    SvaraRadera
  15. kanske något att fundera på till mina barn?!

    SvaraRadera
  16. godkväll' allt bra? :) jag tittade igenom lindex höstkollektion förut, och vilken chock jag fick. så grymt snygga kläder och smycken. har lagt upp mina favoriter. vad tycker du? :)

    SvaraRadera
  17. Åh, vilken gullig lekstuga. Kan tänka mig att en 3-årig liten tjej vill ha en sådan.

    Ha en trevlig helg!
    Kram Jenny

    SvaraRadera

Annonser: