fredag 6 november 2009

Vit jul!




Igår fick vi äntligen snö igen, ett ytterst tunt snötäcke men det blir ändå genast så mycket ljusare och trevligare. Hoppas bara att det får stanna kvar nu! I förra veckan inhandlades det första pyntet till vår julgran som kommer att gå i vitt och silver men eftersom vi har en liten nyfiken 1½ åring hemma så måste det nåbara pyntet vara oömt. Så där kommer det bla hjärtan och snöflingor att hänga blandat med helvita kulor och lite längre upp utom räckhåll för små barnfingrar får de handblåsta glaskulorna hänga. Eftersom detta blir första julen för oss i huset så inhandlas mycket nytt men sedan vill jag gärna plocka fram samma grejer år efter år, kalla mig tråkig men sådan är jag. Hur ser din jul ut?

18 kommentarer:

  1. Jag har "tjyvläst" här inne ett tag, Hej!, själv har jag en dotter som nu är 16 år och hon vill att julen skall vara likadan varje år. Så välj pyntet med omsorg ;) Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Själv ska jag inte ha någon gran i år då vi kommer resa bort men för övrigt dekoreras här hejvilt med kulor och annat fint. Jag har dock inte bestämt mig för årets färger. Kanske blir det blått, vitt och silver...!

    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Mycket av vårt julpynt rensade vi ut förra året, då vi så att säga gick in för landning av vårt husprojekt.
    Kommer inte handla in något nytt innan vi flyttar, så det får bli det vi har kvar sen förr som gick igenom hårdgallringen förra julen.

    Temat för paketen blir vitt papper och snören i olika färger.

    Kram Helene

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också att plocka fram samma julpynt, iaf alla godbitarna :) Vår jul brukar gå i rött, vitt och guld.

    Det gäller att njuta ordentligt i år då det kanske är sista julen jag har ensam bestämmanderätt över grandekoreringen... nästa år har vi också en 2 1/2 åring som säkerligen ska pynta hon med!!

    Himla fina dörrkransar du gjort, hoppas jag ska hitta mod att försöka mig på att binda en krans jag också innan dec är här.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder!

    Det är klart man ska plocka fram gammalt pynt- tycker jag i alla fall!
    Brukar bli lite nytt varje år för att jag blir så sugen. Men det får alltid hänga med ett tag framöver efter att det köpts in.

    Ha en bra helg!

    kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Flyttar till ny lägenhet i december så för oss blir det också lite nytt i år. Har också tänkt mig en vit och silvrig gran, köpte de första dekorationerna på IKEA idag :)

    Annars är jag ganska traditionsbunden av mig och vill att det ska vara samma år efter år, precis som du säger.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Här är det ganska lika varje år, men i år vill jag ha in mer av naturen. Ska göra lite mer dekorationer att ha inne, t ex kransar och jag vill dekorera vår ljuskrona. Hur mycket det blir beror lite på var vi kommer att tillbringa vår jul.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Tack för din hälsning! Idag har vi faktiskt fått gjort lite mer i badrummet - det är nu dags för gipsning...

    Vår jul är traditionell - blev full i skratt av "Cadrutts" kommentar för det stämmer så bra. Välj pyntet med omsorg - för barnen vill att det skall se ut som det alltid har gjort!

    För ett par år sedan hade jag pyntat en vit/silvrig gran men det blev vilda protester ifrån hela familjen..."aldrig mer - den skall vara röd" - okey - så nu är den alltid röd. Sedan blir det mycket pynt ifrån naturen hemma hos oss.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  9. Ditt pynt går helt i stil med mitt!
    =)

    SvaraRadera
  10. Hej !
    Det ser så vackert ut på bilderna och en gran i vitt och silver blir underbar, tror jag.

    Mitt julpynt är gammalt, traditionellt med lite nytt och annorlunda.

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig blogg, för att inte tala om vad fin er veranda kommer att bli, hit kommer jag att komma tillbaka ofta, Kram Michelle

    SvaraRadera
  12. Hej!

    Här har det hänt grejer ser det ut som - även om ni har varit sjuka och gått på lägre växel en tid...kanske mer normalfart i jämförelse med oss andra ;)

    Krya på er!

    Anna

    SvaraRadera
  13. Jag gillar rött till jul,i granen blir det rött & silver.Sen har jag vissa tomtar & pynt som måste vara med för att julen ska infinna sig;
    Längtar...
    Blogg kramen

    SvaraRadera
  14. Vilka vackra bilder! Jag ser fram emot att få se det färdiga resultatet senare!

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  15. Är ganska traditionell av mig! Gillar rött till julen (annars med för den delen)! De senaste åren har det röda möjligtvis blivit mera vitt!

    Älskar granris överallt!Jätte fina kransar du gjort! Gjorde egna kransar förra julen jag med! De blev fina, kommer att göra det i år igen! Sedan har jag de senaste åren gjort granrisgirlanger till broräcket och den öppna spisen! De är en riktig hitt, kan varmt rekomenderas!

    Jag vill nog gärna ta fram samma julpynt år efter år så att lilla T får en känsla för sakerna (som jag själv, när jag var liten)!

    Det nyaste som tillkommit i min julsamling är superstora härligt röda glaskulor, som kan hängas lite var stans!

    Ser fram mot bilder från ditt julpyntade hus!

    SvaraRadera
  16. Skoj att du är med o tävlar hos mig! O du, nu har Tant startat en ny tävling:

    http://uj76.blogspot.com/2009/11/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html

    ..med chans att vinna presentkort från Kalasbolaget! Kika gärna in o delta i den med =)

    SvaraRadera
  17. Jättesnyggt med silver och vitt tillsammans!

    Ha en mysig kväll! Kram/Nicky :)

    SvaraRadera
  18. Jag tycker det var fint att ha kulorna och pyntet sådär! Lite nytt. Kulorna var dessutom fina!

    SvaraRadera

Annonser: